23 juni 2016

Nieuw Slot

We liggen in Brighton een paar dagen te wachten om verder te kunnen, maar er staat telkens een finke wind tegen. Daarom lopen we hier wat op the Lanes, een wijk met heel veel aparte winkeltjes, erg gezellig, een beetje flower power idee.
Daar liepen we langs een Blacksmit en zag ik in de etalage een slot liggen dat voor een hek bedoeld was, maar toen ik het zo bekeek, leek het volgens mij ook heel goed dienst te kunnen doen als slot voor de ingang van de boot. Daar was ik namelijk al heel lang naar op zoek, maar kon al een hele tijd geen slot vinden die voldeed.  We sloten de boot altijd af met een ketting en dat hoeft nu dan niet meer.
Nu we toch verwaaid liggen heb ik dus het slot er maar gelijk ingezet. Gek dat je daar helemaal voor naar Engeland moet. Zo zie je als maar geduld hebt dat het vanzelf goed komt.
We hopen nu dinsdag verder te kunnen maar dat is niet helemaal zeker omdat er ook nog veel meer wind aankomt. Het is best wel een gedoe met al dat gereken met waterstanden, wind en stroom. De volgende etape is 45 mijl om bij Wight terecht te komen, dus het is wel handig om dit niet de hele tijd tegen de wind in te moeten doen, zeker niet als deze te hard is.
Hier de foto's van zowel de binnenkant als de buitenkant van ons nieuwe slot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten