12 juli 2019

Campbell River

De volgende bestemming is Campbell River, een tocht van ongeveer 350 kilometer. Deze bestemming bevind zich aan de Oostkust van Vancouver Island. Gisteren was een gedeelte van deze weg afgesloten doordat er bij werkzaamheden rotsblokken op de weg waren beland. Gelukkig ging de weg tegen de avond weer open, zodat wij hier vandaag gelukkig weinig last van hebben.

Bij vertrek miezerde het helaas weer, en het zicht op de bergen was dan ook nihil. Onderweg zijn we in Coombs gestopt. We zijn naar de old Country Market gegaan, daar zouden de geiten op het dak grazen, maar die hebben we niet gezien. We hebben lekkere koffie met een taartje genomen. We wilden nog even rondlopen, maar omdat de regen nu ook echt met bakken uit de hemel naar beneden kwam hebben we toch nog even gewacht tot het normaal regende.

Na deze tussenstop gaan we richting Campbell River over de highway 19A, langs het water om uiteindelijk bij ons hotel uit te komen. Het blijft zachtjes maar wel gestaag door regenen en nadat we alles in de hotelkamer hebben gedropt gaan we naar het dorp Campbell River. Daar nemen we een kleine lunch, tenminste dat proberen we, maar niets is hier klein. We nemen een kijkje bij de resultaten van de houtsnijwerken competitie, erg mooi. We parkeren de auto in het centrum en lopen langs de jachthavens, de vis pier en allerlei winkels met van alles en dat allemaal langs de highway 19A met veel verkeer. We nemen wat boodschappen mee, yoghurt en granola voor het ontbijt en wat fruit voor onderweg.

In de avond willen we een pizza eten, maar we vinden alleen afhaal pizza's, andere restaurants zijn dicht of hebben we echt geen trek in en het is erg lastig om iets goeds ofwel om uberhaupt iets te vinden met normaal eten. Uiteindelijk komen we in een restaurant, maar er is niemand. Daar nemen we een salade. Helaas zijn de borden vies en daardoor smaakt het eigenlijk voor geen meter. En daar worden we toch wel een beetje chagrijnig van.

De volgende dag slapen we eindelijk eens een beetje uit en ook vandaag begint de dag net een flinke regenbui. Daarna klaart het voorzichtig wat op en we besluiten naar de watervallen van het Elk Falls provinciaal park te gaan. Dit is net voorbij het stadje. De waterval is goed te zien vanaf het plateau en de hangende brug. Het is mooi wandelen door het regenwoud en langs de rivier die de watervallen voedt.

Na de wandeling is het nog steeds droog met een klein zonnetje en stoppen we bij ons eerste terras van de vakantie, de fogg dukkers. Het terras bestaat uit een grote diversiteit van stoelen en andere voorwerpen die op een terras kunnen dienen als zitting en om een kampvuur in te maken. We hebben uitzicht op de oceaan en het is zowaar warm aan het worden, we genieten er echt van!

Daarna gaan we langs de supermarkt voor een salade, een paar broodjes met een smeersel en we eten een late lunch bij ons hotel. Daarna gaan we in de tuin van het hotel zitten en Caro neemt een korte dip in het koude water. We blijven nog even zitten, het is eigenlijk nog te koud.

In de avond gaan we echt voor een pizza, we hebben Boston pizza gevonden en het is zowaar een restaurant. Na die heerlijke pizza gaan we nogmaals bij de koffie drinken bij de fogg dukkers met uitzicht op de oceaan, nog even genieten, heerlijk!